Polygiene Stays Fresh Technology introduceras i TOMMY HILFIGER kollektion

02 september 2019

Polygiene startar samarbete med ett av världens ledande design- och livsstilsvarumärken, Tommy Hilfiger, som ägs av PVH Corp. Polygiene® Stays Fresh Technology kommer att introduceras under våren 2020 i TOMMY SPORT-plagg. Behandlingen lanseras i toppar, shorts och linnen i både herr- och damkollektionen.

”Vi är mycket stolta över att samarbeta med Tommy Hilfiger, ett av världens ledande varumärken för ’designer lifestyle’ säger Ulrika Björk, VD, Polygiene. "Polygiene adresserar behovet att arbeta för ett hållbart mode."

Polygiene® Stays Fresh Technology är en luktkontroll-behandling som hämmar tillväxt av bakterier som framkallar lukt. Detta gör att man kan använda kläderna mer och tvätta dem mindre, det vill säga flera gånger före tvätt, vilket bidrar till besparingar i vatten, energi, tid och pengar.

"Vårt partnerskap med Tommy Hilfiger är baserat på gemensamma värderingar - innovation, hållbarhet och omsorg för planetens resurser", tillägger Björk. ”Polygiene har alltid fokuserat på att omdefiniera funktionaliteten i kläder, skor och hemtextilier, vilket gör det lättare för konsumenter att ta ansvar för miljön.”

Polygiene förlänger livslängden på kläder och sparar vatten då överdrivet tvättande inte längre behövs, medan minskad tillväxt av bakterier förhindrar tyget från att brytas ner i förtid.

Ytterligare läsning:

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com