Polygiene i kläder för affärskvinnor från innovativa nordamerikanska varumärket M.M.LaFleur

17 april 2019

Detta high-end varumärke erbjuder plagg och personlig styling för affärskvinnor på ett nytt och innovativt sätt.

"På M.M.LaFleur har vi ett uppdrag är att göra livet enklare för affärskvinnor genom att erbjuda snygga och praktiska arbetskläder i hög kvalitet. Genom att behandla våra plagg med Polygiene Stays Fresh, ger vi i princip kläderna de fördelar aktiva träningskläder har - du kan trängas på väg till jobbet och sitta i långa möten utan att behöva oroa dig för att kläderna ska lukta. Att processen för att behandla plaggen är hållbar och miljövänlig, är också oerhört viktigt för oss”, säger Audrey O'Brien, chef för Fabric R&D hos M.M.LaFleur.

MMLaFleur

Det New York-baserade företaget startade 2013 och erbjuder produkter gjorda av lättskötta material i hög kvalitet, vilket innebär att de både är maskintvättbara och rynkbeständiga. Med Polygiene kan man till och med minska antalet tvättar, vilket i sin tur gör att plaggen håller längre, och minskar avtrycket på miljön. M.M.LaFleur erbjuder personliga stylingtjänster i showrooms och pop-ups över hela USA och online-styling via deras Bento Box-program. Ett antal plagg i deras vårkollektion har Polygiene Stays Fresh Technology. https://mmlafleur.com/shop/catalogsearch/result?q=polygiene

"Det är fantastiskt att få detta varumärke på vår partnerlista och jag är imponerad av deras affärsmodell som tar professionellt mode för kvinnor till en högre nivå. Då jag själv är i målgruppen, ser jag att det är ett perfekt upplägg för affärskvinnor. Det är ett mycket viktigt första steg in på mode- och livsstilsmarknaden i USA för oss. Segmentet representerar en stor potential för Polygiene framöver", konstaterar Ulrika Björk VD för Polygiene.

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com