Polygiene tar steget in på marknaden för företagsuniformer med japanska partnern Bonmax

18 december 2018

Nya partnern Bonmax är en av de största aktörerna på marknaden för workwear och företagsuniformer i Japan, med fokus främst på serviceföretag som hotell, butiker och kontor.

Avtalet med Bonmax resulterar i en lansering av ett antal behandlade modeller till vår- och sommarsäsongen 2019.

”Marknaden för arbetskläder och företagsuniformer i Japan har en betydande potential eftersom uniform är obligatoriskt i många branscher. Vi hoppas få se en stadig tillväxt i denna väletablerade kategori där Polygiene Stays Fresh Technology och vårt hållbarhetsbudskap adderar ytterligare värde”, konstaterar Ulrika Björk, VD för Polygiene.

Om Bonmax
Företaget som grundades 1906 startade sin uniformsverksamhet 1948, och är en av de största aktörerna på marknaden för workwear och företagsuniformer i Japan. Som ett komplement till ready-to-wear-verksamheten, har Bonmax även ett dotterbolag som tillverkar uniformer på beställning.

Website: https://www.bonmax.co.jp

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com