Polygiene levererar odörkontroll till AIGLE by Lacoste i Japan

27 februari 2018

Det nya samarbetet startar upp med att Polygienes odörkontrollteknologi adderas till logotypeprydda herr och dam t-shirts i AIGLEs vår- och sommarkollektion 2018.

AIGLE är ett franskt klädmärke som ägs av japanska Lacoste. AIGLE erbjuder produkter med stil och funktion som harmoniserar med naturen. Varumärket siktar på att vara en stilmässig balans mellan en urban- och friluftslivstil. Lacoste Japan är ett dotterbolag till Lacoste i Frankrike.

Produkterna är tillgängliga för konsumenter online på www.aigle.com.jp och i fler än ett trettiotal helägda AIGLE-butiker i Japan.

Om AIGLE
AIGLE är ett franskt klädmärke som ägs av japanska Lacoste. Deras gummistövlar är världsberömda efter 160 år lång historik, och den hantverksmässiga franska tillverkningen. AIGLE gör produkter med stil och funktion i harmoni med naturen. De siktar på en stilmässig balans mellan en urban- och friluftslivsstil. De har över 30 egna butiker i Japan.

För pressbilder och mer information, besök http://ir.polygiene.com eller kontakta:
Polygiene Investor Relations, email: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, CEO, Polygiene. tel: + 46 (0)70 921 12 75, email: ubj@polygiene.com

Årsredovisning 2017