Elektronikjätten Olympus gör hygieniska diktafoner med Polygieneteknologi

14 november 2017

Polygiene i nytt samarbete med den globala elekronikjätten Olympus. Det japanska företaget lanserar nu i år en ny generation diktafoner kallad RecMic 11, där de applicerar Polygienes hygienteknologi.

Olympus är en global tillverkare av mekanisk precisionsutrustning inom medicinteknik, optik och audio samt tillverkningsindustrin och forskningssektorn. Bordsdiktafonen RecMic II serien är skapad för att tillgodose de högt ställda kraven från professionella användare kring användarvänlighet och slutresultat för tal-till-text lösningar.

De nya skrivbordsdiktafonerna som Olympus har utvecklat skyddas av Polygienes teknologi från att svamp, mögel och bakterier ska växa till sig. Det är produkternas ytskikt som har behandlats med Polygienes doftkontrollsteknologi i syfte att skapa en mycket hygienisk produkt.

– Jag är stolt över att företagets teknologi integreras i Olympus avancerade bordsdiktafoner eftersom det var där Polygiene började en gång, med hygieniska produkter för medicinteknik-industrin, säger Polygienes vd, Christian von Uthmann.

Christian von Uthmann, CEO, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-post: cvu@polygiene.com
Ulrika Björk, CFO, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Christian von Uthmann, CEO

Årsredovisning 2015