Polygiene tillsätter Commercial Operations Director för Nordamerika

11 augusti 2017

Polygiene tillkännager utnämningen av Judd Salvas till Commercial Operations Director för Nordamerika. Judd Salvas är baserad i Park City, Utah och ansvarar för Polygienes kommersiella aktiviteter i Nordamerika.

– Vi har rekryterat Judd Salvas för att ta tillvara den stora potential som vi ser på den Nordamerikanska marknaden och det glädjer oss att välkomna honom till Polygiene. Judd har över tio års erfarenhet från Outdoor-industrin och tar med sig en mängd värdefulla kompetenser och ett starkt nätverk. Som ett led i att nå försäljningsmålen om 400 miljoner kronor 2022 kommer Judd Salvas, tillsammans med vår agent, att öka försäljningstakten på den nordamerikanska marknaden och att utveckla affärsrelationer med nya partners till Polygiene, säger Christian von Uthmann, vd, Polygiene.

Innan Polygiene arbetade Judd Salvas som försäljningsrepresentant för KNS Reps, där han utvecklade varumärken och butiksrelationer samt drev nyförsäljning för ett antal varumärken.

– Jag är mycket glad över den här fantastiska möjligheten och ser fram emot att få samarbeta med en grupp väldigt dedikerade kollegor. Min roll är att fortsätta utveckla Polygienes försäljningsexpansion i Nordamerika och befästa Polygienes position som marknadsledare inom luktkontrollsteknologi, säger Judd Salvas.

Christian von Uthmann, CEO, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-post: cvu@polygiene.com
Ulrika Björk, CFO, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Christian von Uthmann, CEO

Årsredovisning 2015