Polygiene presenterar hållbar tillväxt i Asien på Småbolagsdagen den 12 juni

09 juni 2017

Polygiene arbetar tillsammans med världsledande varumärken för att minska miljöpåverkan genom att erbjuda konsumentmarknaden mer hållbara textilier. Polygiene är marknadsledare inom luktkontrollbehandling som gör att textilier kan användas längre och kräver färre tvättar. Samarbetspartners är huvudsakligen tillverkare av ledande premiumklädmärken.

Tillväxten är stark, bland annat i Asien där företaget slutit flera strategiska partnerskap. Ett av dem är Goldwin med varumärken som Ellesse och North Face i varumärkesportföljen. Japanska Wacoal som är en global tillverkare av damkläder. I Europa har Polygiene tillsammans med det italienska företaget Sinterama, Europas ledande polyestergarnproducent, utvecklat ett helt nytt slags garn ”Newlife”. Polygienes luktkontrollteknologi har integrerats i en fiber, gjord av återvunna PET-flaskor.

Christian von Uthmann, vd på Textil Tech-bolaget Polygiene presenterar klockan 14.40 måndagen den 12 juni, på Sheraton i Stockholm.

För mer information kontakta:
Christian von Uthmann, CEO
Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-mail: cvu@polygiene.com